środa, 22 stycznia 2014

Owsianka - jedno z najzdrowszych śniadań



Hej

Dzisiaj trochę o owsiance. Jest to bardzo niedoceniany produkt spożywczy, a szkoda,  ponieważ jest to jedno z bardziej pożywnych śniadań jakie możemy sobie zafundować. Proste, szybkie i ekonomiczne. Skąd więc ta awersja do owsianki? U większości bierze się z dzieciństwa, a widmo mlekowego kożucha do dziś budzi postrach. Nie musi to jednak tak wyglądać. Dla tych, co za  tradycyjną owsianka nie przepadają, podam niżej pomysł na inne wykorzystanie płatków owsianych na śniadanie. Zapewniam, że tak samo pyszne, jak i pożywne .


Nie bez powodu owsianka znalazła się na 3 miejscu najzdrowszych pokarmów na świecie !

Zacznijmy od tego, że coraz więcej ludzi na świecie cierpi z powodu podwyższonego cholesterolu, który jak wiadomo może być tragiczny w skutkach. Aby zapobiegać takim chorobom jak nadciśnienie, miażdżyca czy cukrzyca typu 2, które są skutkiem podwyższonego cholesterolu warto sięgać po owsiankę, która może zredukować podwyższony poziom cholesterolu LDL nawet do 20%.

Ziarna owsa, porównując je do wszystkich zbóż wypadają najlepiej, ponieważ nie tylko są najbogatsze w białko, ale również posiadają cały zestaw aminokwasów. Jedząc ją z produktami mlecznymi dostarczamy organizmowi wszystkich potrzebnych aminokwasów. Miska płatków owsianych z jogurtem, twarogiem czy mlekiem, dostarcza komórkom nerwowym i mózgowym porcję witaminy B6, poprawiającej pamięć i koncentrację oraz szybsze przyswajanie wiedzy. Kwas pantotenowy oraz witamina B1 przeciwdziałają narastającemu zmęczeniu i rozdrażnieniu, podczas wysiłku fizycznego i umysłowego.


Płatki owsiane, są również bardzo cennym źródłem błonnika. Działa on oczyszczająco na nasze jelita, pomagając im w pozbyciu się z organizmu toksyn i szkodliwych składników przemiany materii. Dzięki dużej zawartości beta-glukanu ( błonnika rozpuszczalnego)  płatki wykazują działanie prebiotyczne, wspomagając rozkład dobrych bakterii. Przyczynia się do lepszej pracy układu odpornościowego oraz jelita grubego.

Owies, z pośród wszystkich zbóż dostarcza najwięcej nienasyconych kwasów tłuszczowych. Nasz organizm nie jest w stanie go wytworzyć samodzielnie, a dodatkowe 7 % będzie sprzyjało profilaktyce w powstawaniu zakrzepów oraz miażdżycy. Ponadto owsianka dba o  nawilżenie skóry od środka oraz łagodzi podrażnienia wynikające z alergii.

Płatki owsiane stosowane  w codziennej diecie zapewniają większą sprawność fizyczną i wytrzymałość. Jest dobra zarówno dla sportowców jak i dla osób będących na diecie redukcyjnej. Dla dzieci i osób starszych. Owsianka jest dobra dla każdego, zatem nie zapominajmy o niej w codziennej diecie !

 
Tutaj znajdziecie inny sposób wykorzystania płatków owsianych. Jest to idealne pierwsze śniadanie z użyciem twarogu, banana, jajka i oczywiście płatków.

przepis na proste śniadanie ( klik)