niedziela, 16 listopada 2014

SHAKE "DRUGIE ŚNIADANIE"

Hej

Witam Was po baaardzo długiej nieobecności. Przerwa w pisaniu wynikała ze zmiany mojego miejsca zamieszkania. Teraz gdy już się zaklimatyzowałam i ustabilizowałam wracacam do wstawiania przepisów. To tyle w ramach wstępu, a teraz zapraszam na moją dzisiejszą interpretację drugiego śniadania. Bardzo szybka i łatwa propozycja dla tych, którzy lubują się w  koktajlach oraz dla wszystkich, którzy chcą zrobić małą odskocznię od kanapek.   Szklanka takiego koktajlu dostarczy Wam niezbędnych wartości odżywczych, przy czym Was nie "zapcha" jak białe pieczywo, dlatego serdecznie polecam.


Do przygotowania shake`a  będziemy potrzebować : 

- 50 gram banana
- 50 gram malin ( mogą być mrożone)
- 50 gram nerkowców
- 100 gram płatków owsianych
- 150 / 200 ml ulubionego mleka ( u mnie migdałowe)
- łyżka miodu lub innego słodziwa



Wykonanie jest bardzo proste. Wszystkie składniki umieszczamy w mikserze i mieszamy krótko na niskich obrotach do połączenia się składników.


kilka wskazówek : 

1. Miód dodajcie po zmiksowaniu i spróbowaniu. Głównie od malin zależeć będzie czy jest potrzeba dosładzania, jeżeli traficie na słodkie okazy to prawdopodobie obejdzie się bez.
2. Koktajl zostawiony "na potem" z pewnością zgęstnieje za sprawą owsianki, jest to całkowicie normalne.
3. Celowo uzyłam nerkowców ponieważ są stostunkowo miękkie w porównaniu do innych orzechów, łatwo się je blenduje, a także ze względu na neutralny smak. Podmiana na inne orzechy może sprawić, że koktajt nabierze posmaku orzechowego.
4. Specjalnie podałam ilość mleka 150/200 ml bo zależy to od ubodobań. Wlejcie najpierw 150 ml i przekonajcie się czy odpowiada Wam tekstura czy może jednak wolicie nieco bardziej rzadszy koktajl. 


pozdrawiam Daria :)

2 komentarze:

Będzie mi miło jak zostawisz po sobie ślad i dasz znać co myślisz o moim artykule :)
Liczę na szczerość, ale proszę o kulturę słowa.
Dziękuję za odwiedziny ;)